7. TŘÍDA

6. 5. M - Spočítej obvod a obsah lichoběžníku: a ) a=7cm, b=3cm, c=4cm, d=5cm, va=3cm, b) a=13dm, b=d=10cm, c=1dm, va=8dm.

6. 5. AJ - voc. U1/B

6. 5. PŘ - v  úterý písemka na sudokopytníky, lichokopytníky, chobotnatce, kytovce a letouny (uč. str. 58 - 67). Část učiva procvič v testu ( povinné )

3.5. ICT - dokončit programování ve Scratch - Mosty.

3. 5. AJ - voc. U1/A - test

2. 5. ČJ - nalepené cvičení v sešitě na velká písmena (na pondělí 6.5.)

2. 5. M - Sestroj lichoběžník KLMN, je-li dáno: k = 6 cm, n = 4 cm, úhlopříčka LN = 5 cm, strana m = 3 cm.

29. 4. ČJ - nalepené cvičení v sešitě na velká písmena (na čtvrtek 2.5.)

29. 4. M - Spočítej velikost plochy pozemku tvaru rovnoběžníku, který má na mapě v měřítku 1:2000 rozměry: a=3 cm, b=5 cm, va=4 cm. Jaký je obvod tohoto rovnoběžníku.

26. 4. Z - Do sešitu vypiš státy a jejich hlavní města Zadní Indie ( 5 států). Vypiš i přibližný počet obyvatel ( zaokrouhli na desítky miliónů) a rozlohu ( zaokrouhli na tisíce).

26. 4. M - Dokonči úkol zadaný v hodině - výpočty obsahů a obvodů rovnoběžníků.

25. 4. ČJ - zopakovat si všechny poučky o velkých písmenech na písemku v pondělí 

24. 4. Z - Vyhotov křížovku.

24. 4. M - Sestroj čtverec ABCD, je-li dána jeho úhlopříčka e=f=´7 cm. Proveď náčrtek, rozbor, konstrukci a popis konstrukce.

23. 4. AJ - voc. U1/C

23. 4. VKO - písemná práce 30. 4. volby  - co to jsou volby, předvolební kampaň, znaky voleb v demokratickém státě,... (viz dva pracovní listy) + kdo nestihl v hodině, doplnit si názvy politických stran

23. 4. M - Sestroj rovnoběžník KLMN, /KL/= 7 cm, /NK/ = 3 cm, úhel LKN  = 35°.

22. 4. ČJ - povinná četba: Vojtěch Matocha - Prašina (přečíst na 21.5.)

22. 4. PŘ - v  úterý písemka na zajícovce a hlodavce

22. 4. AJ - voc. U1/A

22. 4. M - Sestroj rovnoběžník ABCD, je-li dáno: /AB/ = 5 cm, /CB/ = 4 cm, úhlopříčka /AC/ ´= 7 cm. Proveď náčrt, rozbor, konstrukci a postup konstrukce. 

19.4. ICT - v Učebně dokončit Binární kód (kdo nestíhal ve škole nebo chyběl). Dokončit resty. V případě potřeby dojít na doučko. 

19. 4. AJ - Unit 0 Test

17. 4. ČJ - udělat cv.7 z pracovního listu (na pondělí 22.4.)

16. 4. PŘ - opakuj hlodavce a zajícovce ( písemka v  úterý 23. 4. )

16. 4. AJ - Unit 0 test - v pondělí

15. 4. ČJ - udělat cv.4 a 5 z pracovního listu (na středu 17.4.)

11. 4. ČJ - učebnice str.50/cv.13 - na pondělí 15.4. (ten den si napíšete i písemku na velká písmena)

10. 4. ČJ - v učebně máte na velká písmena 2 online cvičení (udělejte, vyfoťte a pošlete)

10. 4. M - opakuj na čtvrtletní písemnou práci

10. 4. Z - opakuj na páteční test, téma: země Blízkého východu a Perského zálivu

9. 4. M - opakovací témata na čtvrtletní písemnou práci ve čtvrtek 11. 4.: i) procenta ( výpočet základu, počtu procent, procentové části + slovní úloha), ii) poměr ( rozdělení v poměru, změna v poměru, slovní úlohy), iii) měřítko mapy ( převod do skutečnosti a na mapu, výpočet měřítka), iv) konstrukce rovnoběžníku ( zatím bez zápisu, ale ano barevný náčrtek, rozbor a konstrukce), v) zlomky ( +, -, . :), vi) přímá a nepřímá úměrnost ( rychlosti, ovoce, pracovníci, výrobky), vii) překvapení ( ? - opakování z dosud probraného - třeba celá čísla)

8. 4. PŘ - opakuj si řády ploutvonožci, zajícovci a hlodavci

8.4. ČJ - v učebně máte na velká písmena 3 online cvičení (udělejte, vyfoťte a pošlete)

8. 4. M - Dokončit úkol z hodiny - dorýsovat rovnoběžník ABCD.

5.4. ICT - dokončit resty, přijít v případě potřeby na doučování

5. 4. M - Sestroj trojúhelník ABC, je-li dáno: a = 5 cm, b = 3 cm, úhel ACB = 80°, proveď barevně náčrtek, rozbor, konstrukci a postup konstrukce.

4. 4. ČJ - dokončit cv. 8 ze str. 48 (od věty Navštívili jsme muzeum...) - na pondělí 8.4.

4. 4. M - i) Do banky vložíme 50000,- Kč při dani 20% a p = 2,5%. Kolik peněz budeme mít na účtu po 9 měsících? ii) Na další hodiny nos rýsovací potřeby!

3. 4. M - Salinita moře se pohybuje od 33 do 35 %o. Kolik gramů soli obsahuje 5 l mořské vody?

3. 4. Z - 1) Zjisti nejdůležitější centra islámské víry? 2) Jak se jmenuje hlavní prorok islámu? 3) Co to je Korán? 4) Kdo nebo co je muslim? 5) Které město je pro svou architekturu připomínající cukroví ( perník s cukrovou polevou) zapsáno na seznam UNESCO? 6) Arabský poloostrov pokrývá z větší části poušť, jmenuj alespoň dvě.

2. 4. AJ - voc. U0/C

2. 4. VKO - doplnit si příklady monarchií a republik - uvést 3 příklady, alespoň jeden příklad monarchie a republiky mimo Evropu, příští hodina (9. 4.) písemka stát, typy států podle toho, kdo stojí v čele (včetně příkladů)

27. 3. Z - 1) Zjisti, kdo šije pro libanonské princezny svatební a jiné šaty a odkud pochází.  2) Zjisti, která ze zemí Blízkého východu je královstvím a která je republikou. 3) Která moře a které zálivy omývají břehy zemí Blízkého východu. 4) Které velké či jinak významné řeky a jezera se nacházejí na území těchto zemí. 5) Zjisti nejvyšší bod a nejnižší bod na území zemí Blízkého východu.

27. 3. M - Učebnice aritmetiky, strana 128/úkoly 7,8 a strana 130/ úkoly 1,2,3.

26. 3. ČJ - naučit se na písemné opakování (od Kosmovy kroniky po Mastičkáře) - na 2.4.

25. 3. ČJ - učebnice str.47/dokončit cv.5 - od spojení ULICE NA DLOUHÉM LÁNU (na středu 27.3.)

21. 3. ČJ - učebnice str.47/cv.4 - na pondělí 25.3. 

21. 3. M - Učebnice strana 128, úkol 4 - dokončení z hodiny a úkol 5, 6.

20. 3. M - Učebnice strana 123/ příklad 8 a 9, strana 125/ příklad 6.

19. 3. VKO - natočit vlastní reklamu (zkusit využít některý z triků, které se v reklamě používají), odeslat emailem na mail trzilova@zscaslavice.cz. nejpozději do pondělí 25. 3. do 23:59.

19. 3. AJ - voc. U0/B

19. 3. PŘ - opakuj šelmy, v úterý 26. 3. bude písemka

18. 3. ČJ - učebnice str.42/cv.2 - na středu 20.3.

18. 3. AJ - voc. U0/A - test

18. 3. M - 1. Ze 48 hostů pozvaných na oslavu přišlo: a) 1/3, b) 25 %, c) 40 hostů. Urči, kolik hostů přišlo za a), za b) a kolik procent hostů došlo za c). 2. Původně stál svetr 400,- Kč. Kolik stojí po zdražení o 12%?

15.3. ICT - připravit se na test z psaní - 3 řady (zadání v Učebně a na atfonline.cz). 

15. 3. ČJ - napsat popis pracovního postupu (můžete popsat buď recept, nebo jak jste vyrobili ptačí budku, nachystali si kolo po zimě na jarní vyjížďku, vysázeli stromky na zahradě, nebo můžete popsat, jak cokoliv vyrábíte). Nezapomeňte na nadpis a na to, že nejdřív musíte sepsat pomůcky a pak až postup, jak to vyrábíte. Užívejte příslovce nejdřív, dále, pak, potom, nakonec atd.

15. 3. M - Učebnice aritmetiky, strana 121 cvičení 6abcd, 123 cvičení 4abcd, strana 125 cvičení 3abcd.

14. 3. ČJ - učebnice str.43/jazykový rozbor (na pondělí 18.3.)

14. 3. M - Urči počet procent: 4 z 5, 24 z 60, 8 z 240, 12 z 360. 2) Urči základ: 10 % je 15, 25% je 8, 7 % je 49, 80 % je 1,6.  

13. 3. ČJ - učebnice str.37/cv.5 (na zítra)

12. 3. AJ - voc. U0/A

11. 3. PŘ - test na vačnatce - odkaz najdeš u úkolu z 5. 3. ( oprava nebo nesplněný úkol - M.H., P.K., V.M., A.N.,N.O. )

11. 3. ČJ - učebnice str.37/cv.2 (na středu 13.3.)

11. 3. M - Učebnice aritmetiky strana 119, cvičení 2.

8. 3. M - Urči 10% ze 40, 20% z 80, 50% z 60, 33,333% z 90, 25% z 12, 75% z 16, 18% z 500, 110% z 200.

8. 3. AJ - Unit 5 Test

8. 3. ČJ - dokončete popis při batikování (v bodech) - na pátek 15. 3.  Kdo ten text ze staré učebnice fotil, dá ho na skupinu pro všechny.

7. 3. M - 1) Urči zlomek pro procenta: 75 %; 7,5 %; 2,5 %, 5 %; 2) Urči k zlomku procenta: 3/20, 7/12, 5/2, 5/4; 3) pro "zamrzlíky": převeď na zlomek 2,5 %; na % zlomek 4/5. 

6. 3. ČJ - dokončit cviční nalepené v sešitě na shodu přísudku s několikanásobným podmětem (na zítra)

6. 3. Z - vyznač si do slepé mapy jezera: Tonlesap, Ysyk-Köl, Chanka, Van; vyznač do mapy řeky: Eufrat, Tigris, Indus, Ganga, Brahmaputra, Chang Jiang, Huanghe, Amur, Lena, Jenisej, Ob, Syrdarja, Amudarja.

6. 3. M - Převeď na %: 0,2; 0,45; 3,7; 0,008; převeď na desetinná čísla: 20%, 25%, 60%; 5000%; převeď na zlomky v základním tvaru: 25%, 50%, 10%, 33,33%; převeď na %: 1/2, 3/4, 2/3, 1/5.

5. 3. M - Opakování úměrností: strana 111, cvičení 1,2,3.

5. 3. AJ - WB 46 - 47

5.3. PŘ - vačnatci - test - pro chybějící žáky

4. 3. ČJ - 2 cvičení na shodu přísudku s podmětem najdete v učebně (na středu 6.3)

4. 3. M - Převeď a) na desetinná čísla: 10%, 110%, 80%, 25%, 40%, 600%, 200%; b) na procenta: 0,3; 0,15; 0,24; 0,07; 1,8; 33,3.

1.3. ČJ - ze staré učebnice vypsat pomůcky při batikování (str.162-163) - na pátek 8.3.

1.3. ICT - dokončit dnešní školní práci (Algoritmizace-symboly-misionáři), dokončit resty v tabulkách (Zmrzliny, Počítačová sestava - tyto dvě se vzorci, list Známky - tabulky bez vzorců). V případě potřeby dojít na doučování.

29. 2. M - 1) Je dáno měřítko 1:2000, na mapě naměříme a) 3,4 cm, b) 5 mm. Kolik km je to ve skutečnosti. 2) Je dáno měřítko 1:500000, na mapě naměříme a) 8 mm, b) 18,2 cm. Kolik km je to ve skutečnosti?

29. 2. ČJ - v učebně najdete zápis, který si opíšete do sešitu mluvnice (na pondělí 4.3.) 

28. 2. ČJ - úkol na shodu přísudku s podmětem najdete v učebně (Sára v té učebně ČJ ještě není, doposud nepřijala pozvánku - takže to bude muset napravit), můžete si na internetu najít další cvičení na shodu přísudku s podmětem a pocvičovat, protože na to zítra píšete písemku!!!

28. 2. M - 1) Jinoch vážil v 15 letech 60. během let nejdříve přibral o třetinu, pak zhubl 5 kg, pak zase přibral, tentokrát 2/5 váhy a nakonec zhubl v poměru 4 : 5. Kolik nyní váží? 2) Myš rodí třikrát do roka a vždy 5 myšátek.  I tyto malé myšky rodí, jakmile jim je nejméně 4 měsíce a každá porodí také 5 myšek. A tyto myšky také v pravý čas porodí a opět myšky-samičky . . . . .    1.1.2024 jsme měli 1 myšku. Kolik velkých, malých či právě narozených myší máme 31.12.2024?

27. 2. PŘ - v  pondělí 4. 3. písemka - poznávačka ptáků ( procvičuj zde a zde nebo Umíme to - ptáci )

27. 2. AJ - voc. U5/D

27. 2. M - 1) Dokonči příklad z hodiny. 2) Kolik kol závodní dráhy ujede cyklista při rychlosti 15m/s, jestliže při rychlosti 12m/s ujede 18 kol?

26. 2. AJ - irregular verbs - test, voc. U5/B, C - test

26. 2. PŘ - v úterý písemka (vrubozobí, sovy, šplhavci, dravci, kukačky, pěvci, stěhovaví ptáci)

23.2. ICT: dokončit psaní x,tečka (kdo tak ještě neučinil). Odevzdat myšmapu z Coggle (kdo tak ještě neučinil). Tabulky: z cvičebnice list Zmrzliny, Počítačová sestava (mít připravenou tabulku, umět najít uloženou práci). Misionáře nemusíte, dokončíme příště ve škole. V případě potřeby dojít na doučování. 

23. 2. M - Při rychlosti 90 km/h dorazíme do cíle za 15 minut. Za jak dlouho dorazíme do stejného cíle při rychlosti 75 km/h? 2) 6 brigádníků vysadí za pracovní dobu 1200 stromků. Kolik stromků vysadí za stejnou dobu 8 brigádníků ( za předpokladu stejné výkonnosti)?

22. 2. ČJ - převádět slovesa v činném rodě do trpného rodu (cvičení nalepené v sešitě) - na pondělí 26.2., kdy na to budete psát také písemku

22. 2. M - Spočítej pomocí trojčlenky: 8 kg ovoce stojí 320 Kč. Kolik kilogramů ovoce dostanu za 120 Kč?

21. 2. M - 1) Dokonči graf přímé úměrnosti z hodiny. 2) další příklad: 7 králičích kožek stojí 119 Kč. Kolik korun stojí 1, 2, 3, . . . . . 8 králičích kožek? Sestav tabulku a narýsuj graf.

20. 2. AJ - naučit se nová nepravidelná slovesa

20. 2. PŘ - opakuj ptáky vrubozobé, dravce, sovy, šplhavce, kukačky, pěvce, ptáky            tažné. V úterý 27. 2. bude písemka, poznávačka ptáků.

20. 2. M - 1) Za 4 kg ovoce zaplatím 88 Kč. Kolik zaplatím za 7 kg ovoce? 2) 15 trubek váží 22,5 kg. Kolik trubek váží 105 kg? 3) Tři lidé vyplejí záhony za 6 hodin. Jak dlouho to bude trvat 2 lidem?

19. 2. AJ - past simple + - (test)

19. 2. PŘ - pracovní list ( dokonči práci z hodiny, křížovku nedělej ) 

19. 2. ČJ - dokončit cvičení 7 ze strany 28 (na středu 21.2.)

9. 2. ICT - dotvoř myšlenkovou mapu na Coggle a ulož ji v Učebně (do 22.2.)

9. 2. AJ - voc. U5/C

9. 2. M - 1) Změň čísla 126 a 84 v poměru: a) 8:7, b) 5:6.   2) Rozděl číslo 196 v poměru: a) 2:5, b) 3:13:7:5.    3) Urči druhou složku směsi: a) složky jsou v poměru 2:17, první složka váží 0,8q,  b) složky jsou v poměru 8:7, druhá složka měří 210 mm.

8. 2. ČJ - převést věty z činného rodu do trpného a naopak (máte nalepené v sešitě) - na pondělí 19.2.

8. 2. M - Ve směsi jsou dva kovy v poměru 3:5. Toho méně zastoupeného je 120 kg, Kolik váží celá směs?

7. 2. ČJ - vymyslet 3 tvary sloves v činném rodě a 3 tvary sloves v trpném rodě a zapsat do sloupečků v sešitě (na zítra 8.2.)

6. 2. M - Rozděl v postupném poměru 8:6:7:4 číslo 125.

5. 2. PŘ - nauč se na písemku ( tělo ptáků, orgány, peří, ptáci hrabaví, měkkozobí )

5. 2. M - Novoroční předsevzetí: zhubnout v poměru 5:6. Původní váha 114 kg, nynější váha?

26.1. ICT - myšmapa na téma ICT na papír do 8.2. ( kdo neměl).  Dokončit tabulky zmrzliny, prodej PC ( bez výpočtů - do 8.2.).
26. 1. AJ - voc. U5/B

25. 1. M - Učebnice strana 88, cvičení 5 a 6.

24. 1. ČJ - učebnice str.26/cv.6 - dokončit od 4. řádku (zítra budete psát písemku na slovesné kategorie - osoba, číslo, způsob, čas)

24. 1. Z - Vypracuj pracovní list na Afriku - slepá mapa a přiřazování.

24. 1. M - Uprav poměry na základní tvar: a) 25:35, 42:70, 54:30; b) 0,2:0,4; 0,36:0,9; 1,5:2; c)  2/3:5/6, 8/12:12/8; 6/33:9/22. 

23. 1. AJ - voc. U5/A - test

22. 1. D - pracovní list k vyplnění (na čtvrtek 25. 1.) 

22. 1. M - Učebnice strana 83, cvičení 6 - první sloupec a cvičení 1 abcdef.

19.1. ICT - vytvoř na papír myšlenkovou mapu na téma UČIVO ICT7 (co jsme se zatím učili). Použij z prezentace dohodnutá pravidla tvorby myšl. mapy. Pokud jsi nestihl ve škole v Excelu vytvořit tabulku Zmrzliny (bez výpočtů) - tak ji dokonči za DÚ. Papírovou myšlenkovou mapu si přines na příští vyučovací hodinu (26.1.).

15. 1. M - Cvičení 3 na straně 79.

15. 1. AJ - voc. U5/A

15. 1. ČJ - uč. str. 25/ cv. 4 (na středu 17.1.)

15.1. PŘ - nauč se  poznávat ptáky ( sešit - ptáci na krmítku, obrázky hledej v  učebnici nebo na internetu ) 

12. 1. ČJ - udělat popis Ladovy pohlednice (kterou máte ode mě půjčenou) na papír a v pátek 19. 1. to přepíšete na papír, který jste si minulou hodinu nadepsali. Při popisu se držte této osnovy: 1) Seznámení s obrazem, 2) Hlavní motiv, 3) Plány obrazu, 4) Barevnost obrazu, 5) Celkový dojem z obrazu 

12.1. ICT - dokončit v tabulkách ROZVRH HODIN. Neplnit úkol ALGORITMUS. Dokončovat resty k pololetnímu hodnocení, v případě potřeby dojít na doučování.

12. 1. AJ - Unit 4 Test

9. 1. VKO - test komunikace (budeme psát v úterý 16. 1.)

9. 1. PŘ - v  pondělí 15. 1. písemka na plazy. Přihlas se do nové učebny přírodopisu, přečti si hodnocení testu. 

9. 1. AJ - irregular verbs - test, Unit 4 Test v pondělí

8. 1. M - Opakuj na pololetní písemnou práci ( zlomky, celá čísla, slovní úlohy).

8.1. PŘ - dú na úterý vypracuj test, ( pokud nechceš psát informace na mobilu, můžeš odpovědi psát na papír), příští pondělí 15. 1. bude písemné opakování plazů

5.1. ICT - PSANÍ (nová písmenka BN nebo C, - do 8.2.). Dokončit resty, chodit na doučko.

5. 1. M - Aritmetika, strana 70, cvičení 3 - 1. sloupeček.

3. 1. ČJ - učebnice str.23/cv.12 - písemně do sešitu na zítra

20. 12. Z - Vyhotov tabulku se státy Jižní Ameriky, uveď jejich hlavní město, rozlohu a počet obyvatel.

19. 12. M - Učebnice strana 52, cvičení 7dhl, 8def, 9ace, 10abc, strana 61 cvičení 4, 5.

18. 12. ČJ - učebnice str.22/cv.4 - zapsat, jak se čtou číslovky obojím způsobem (od číslovky 58)

14. 12. ČJ - dokončit test na zájmena (učebnice str.21) - do pondělí 18. 12.

12. 12. M - Učebnice aritmetiky, strana 65, cvičení 1.

12. 12. AJ - naučit se nepravidelná slovesa

11. 12. ČJ - uč. str.18/cv.10 (na středu 13.12.)

11. 12. M - Dokonči úkol z hodiny + učebnice strana 68 cvičení 2( dole) - první sloupec.

11. 12. AJ - test na minulý čas pravidelných sloves

8.12. ICT - dokončovat resty, v případě potřeby dojít na doučování

7. 12. ČJ - učebnice str.18/cv.6 (na pondělí)

7. 12. M - Spočítej: -2 +14 = , +5 +18 = ; -34 +89 = ; -57 +32 = ; -45 -89 = , +234 -567 = ; +20 +76 = ; -89 -145 = ; 

6. 12.  ČJ - učebnice str.18 - opsat rámeček a opsat a doplnit do sešitu cv.8 

6. 12. Z - a) Zjisti tři mayská božstva, b) kdo to byl Montezuma, c) kde se nacházela Mayská a kde Aztécká říše a d) kdo rozvrátil tyto říše. e) Kde se nachází Měsíční a Sluneční pyramida ( stát, město).

1. 12. Z - 1) Zjisti 3 nejznámější výrobky a 3 nejznámější značky ( firmy) USA. 2) Zjisti, co se pěstuje na jihu USA a co USA ve velkém těží. 3) a) Zjisti tři mayská božstva, b) kdo to byl Montezuma, c) kde se nacházela Mayská a kde Aztécká říše a d) kdo rozvrátil tyto říše. e) Kde se nachází Měsíční a Sluneční pyramida ( stát, město).

1. 12. M - Nakresli číselnou osu ( dlouhou cca 15 cm), uprostřed umísti 0. Na tuto číselnou osu zaznamenej čísla: -7, +5, -2, +6, -1, -4, +3. Záporná čísla vyznač modře, kladná červeně.

30. 11. ČJ - dokončit pracovní list nalepený v sešitě na druhy zájmen (na středu 6.12., protože v pondělí budeme mít místo mluvnice literaturu a budeme psát písemku na povinnou četbu) 

30. 11. M - sečti/odečti celá čísla: +4 +5 = , - 74 -23 = , +13 + 37 =, +37 +89 = , -45 -23 = , -45 -56 = , -68 -91 = , +45 +89 = .

29. 11. Z - Nauč se památky a turistické cíle USA.

29. 11. M - Učebnice aritmetiky, strana 29, cvičení 1abcde; cvičení 3abcde.

27. 11. PŘ dopiš si zápis na želvy

21. 11. PŘ - v pondělí 27. 11. písemka  na obojživelníky

21. 11. AJ - was/were - test, voc. U4/C

21.11. M - Strana 52, cvičení 7a, 8a, 9a podle úspěšnosti řešení v hodině.

20. 11. M - OPAKOVÁNÍ ZLOMKŮ - strana 51, cvičení 2., 3.

20. 11. PŘ - dokonči úkol na obojživelníky (otázky - odpovědi) - platí pro ty, kteří ještě neodevzdali

20. 11. AJ - was/were - test v pátek

20. 11. ČJ - doplnit -ovy/-ovi do cvičení nalepeného v sešitě (na středu 22.11.)

16. 11. M - Žák má v žákovské knížce 72 známek. Třetinu tvoří jedničky, čtvrtinu dvojky, šestinu trojky a dvanáctinu čtyřky. Kolik má pětek? A jaký je průměr jeho známek?

15. 11. M - Učebnice strana 41, cvičení 4.

13. 11. PŘ - připrav si sešit ke kontrole, dopiš si zápisy. Veronika M. - v  úterý zkoušení na ryby ( obrázky z učebnice ) 

13. 11. ČJ - učebnice str.14/cv.3 (na středu 15.11.)

13. 11. M - Převeď na desetinné číslo, případně urči periodu: 1/6, 1/7, 1/1000, 25/100, 20/100, 15/20, 15/30, 140/4.

10. 11. M - Převeď zlomky na desetinná čísla: 3/4, 3/100, 7/9, 5/8.

9. 11. M - Učebnice strana 47 cvičení 3abcd.

9. 11. ČJ - učebnice str.13/cv.8 - celé cvičení přepsat do sešitu a slova ze závorek přepsat do správného tvaru - přídavná jména přivlastňovací (na pondělí 13.11.) 

8. 11. ČJ - dokončit nalepené cvičení na koncovky přídavných jmen (na čtvrtek 9.11. , kdy bude i písemka)

8. 11 . M - Učebnice, strana 47, cvičení 1abcd.

7. 11. PŘ - zkontroluj, jestli máš celý zápis na obojživelníky. Chybějící žáci si zápis dopíší. 

6. 11. D - naučit se na písemku (Slované, Sámova říše, Velkomoravská říše - kdo ještě nemá zápis o Velkomoravské říši, dokončí ho, je v učebně)

6. 11. ČJ - učebnice str.13/cv.7 (písemně do sešitu na středu 8.11.)

6. 11. PŘ - v  úterý 7.11. písemka na ryby. Udělej online test na ryby ( v  učebně není ).

6. 11. M - Učebnice strana 43, cvičení 2abcd.

3.11. ICT - Princip Internetu - prohlédnout zbytek videí v Učebně (česká videa). Psaní: nová písmena c,x (do 30.11.). S novými písmeny postupujeme pomaleji, aby hříšníci z minulého roku mohli do nového roku dohnat resty. Dokončovat resty a chodit na doučka.

3. 11. - voc. U4/B

3. 11. Z - Nauč se ukazovat na mapě ( i na slepé mapě) ostrovy, poloostrovy, hory a nížiny Severní Ameriky.

3. 11. M - Učebnice strana 43, cvičení 1abcdef.

2. 11. D - dopsat zápis (najdete ho v učebně) 

2. 11. ČJ - učebnice str.13/cv.6 - doplnit a přepsat do sešitu (na pondělí 6.11.)

1. 11. ČJ - vymysli a napiš 5 přídavných jmen tvrdých, 5 přídavných jmen měkkých a 5 přídavných jmen přivlastňovacích (na čtvrtek 2.11.)

1. 11. Z - Do mapy Severní Ameriky nalep/dopiš: ostrovy: Grónsko, Baffinův, Aleuty, Kuba, Hispaniola, Jamajka, Portoriko, Bahamy, Bermudy, ( zájemci Kodiak, Vancouver, Viktoriin, Malé Antily, Velké Antily, Newfoundland); poloostrovy: Labrador, Aljaška, Florida, Kalifornský, Yucatán.

1. 11. M - strana 38, cvičení 4aceg

31. 10. VKO naučit se písemku (7.11.) - téma socializace

31. 10. F - Pohyb těles (shrnutí probrané látky). Ve čtvrtek 2. 11. 2023 píšeme písemku na Pohyb těles.

31. 10. PŘ - pracovní list ( ryby ) - úkol na známky

31. 10. M - učebnice aritmetiky - strana 38, cvičení 3abc

25. 10. Z - Americe se i dnes říká Nový svět. A jeden slavný Čech, který na konci 19. století v USA působil jako profesor, jí věnoval jedno své dílo ( symfonii). Jak se toto dílo jmenuje a jak se jmenuje její autor. ( viz.: najdi na www a poslechni si).

25. 10. M - učebnice strana 35/1efghijkl

24. 10. VKO příští hodina 31. 10. písemka na látku z úterní hodiny (sociální skupiny)

24.10. PŘ - v pondělí  30.10. písemka na strunatce, dělení obratlovců a mihule

24. 10. M - učebnice aritmetiky, strana 34, cvičení 3abc, strana 35, cvičení 1abcd

23. 10. AJ - voc. U4/A - test

23. 10. ČJ - dokončit pracovní list nalepený v sešitě + naučit se na písemku (skloňování částí lidského těla)

23. 10. M - učebnice strana 27, cvičení 1efgh

20.10. ICT - dokončit resty, v případě potřeby přijít na doučko.

20. 10. ČJ - dokončit vypravování na téma Setkání s hvězdou - text bude mít 5 odstavců (na pátek 3.11.)

20. 10. M - Učebnice Aritmetiky: cvičení 2, strana 23 abcdef.

19. 10. ČJ - vypracovat cvičení nalepené v sešitě (slova v závorkách dát do množného čísla) - na pondělí 23.10.

19. 10. M - Zkrať zlomky ( poděl čitatel a jmenovatel stejným číslem): 12/15, 30/36, 18/60, 24/80, 35/70, 18/12, 45/60, 33/55.

18. 10. Z - Zjisti, jaké další druhy dopravy ještě máme a jaké mají výhody či nevýhody. Zopakuj si velká města světa a Evropy.

18. 10. M - Připrav se na test na společný jmenovatel dvou zlomků a na rozšiřování zlomků, bude podobný, jak v dnešní hodině. Do HV dones prázdnou pet-lahev od "Mattonky".

18. 10. ČJ - vypracovat cvičení nalepené v sešitě (slova v závorkách dát do množného čísla) - na čtvrtek 19.10.

17. 10. AJ - voc. U4/A

17. 10. M - Najdi společný jmenovatel pro zlomky: a) 2/5 a 3/4, b) 3/14 a 5/21, c) 7/6 a 11/9.

16. 10. M - strana 20, cvičení 1abc, 2abc, 3abc, 4abc

16. 10. ČJ - učebnice str.10/cvičení 1 (celé opsat a slova v závorkách dát do množného čísla) - na středu 18.10. 

13.10. ICT: Psaní - v, m (2.11.). Sokoban - lehké (2.11.). Scratch - hra Ping Pong dle návodu. Dokončit resty, v případě potřeby chodit na doučko.
13. 10. Z - Jaké elektrárny v ČR máme, uveď příklad a na jakém principu pracují. 2. Jak dělíme přírodní zdroje? ( viz učebnice, strana 19). 

12. 10. M - urči v cm: 1/2 m, 3/4 m, 3/5 m, 1/2 dm, 1/4 dm, 5/2 dm, 1/4 km, 1/10 km.

11. 10. AJ - v pondělí Unit 3 Test

11. 10. Z - V pátek OPAKOVACÍ TEST na hospodářské plodiny a hospodářská zvířata!

11. 10. M - 1) Nakresli ( do kolečka nebo do mřížky) 3/8 a 7/12.     2) Urči čas v minutách: 1/6 hodiny + 20 minut = , 1/4 hodiny + 1/2 hodiny = , 5/60 hodiny + 13 minut = ,              1/5 hodiny + 1/3 hodiny = .

9. 10. M - dones si rýsovací potřeby

9. 10. AJ - WB 23/8 - dodělat. kdo nemá

9. 10. ČJ - úkol najdete v učebně

6. 10. AJ - Unit 3 Test - v pondělí 16. 10.

6. 10. M - 1. převeď: 0,8km2 =    ha;  13 arů =    ha,  56000 cm2 =    m2; 2. Sestroj úhly: alfa=45°; beta=111°; úhel ABC = 75°; úhel XVY = 157°

5. 10. ČJ - učebnice str.9/cv. 5a - přepsat a doplnit do sešitu (na pondělí 9.10.)

4. 10. Z - vypiš z učebnice: 1. tři nejdůležitější světové obilniny ( + stát), 2. co patří mezi ( max. 3): olejniny, okopaniny, pochutiny a technické plodiny, uveď u nich stát ( případně kontinent), 3. která hospodářská zvířata chovají v jiných státech ( stát + zvíře)

4. 10. M - dokončit osovou souměrnost z hodiny ( do školního sešitu)

3.10. ICT - úkoly v Učebně

3. 10. AJ - voc. U3/D - test

3. 10. - v  pondělí 9. 10. písemka na houby, kvasinky, plísně. Kdo ještě nesplnil úkol v  učebně, tak do pátku má ještě možnost dokončení. 

3. 10. M - Převody jednotek: 0,4hl = l; 300ml = l; 50ml = cm3; 0,7m3 = hl; 30ha = a; 2,4km2 = ha; 9900a = ha; 340m2 = a; 4,5t = kg; 0,8q = kg; 200g = kg; 70q = t 

2. 10. AJ - WB 21/5 - čtení, překlad

2.10. - nauč se houby, plísně, kvasinky ( opakování v úterý 3.10. , písemka v  pondělí 9.10. )

2. 10. ČJ - dokončit cvičení 2 ze strany 8 (na středu i s podpisem)

2. 10. M - spočítej objem a povrch krychle: a) a = 4 dm, b) 5 mm, a objem a povrch kvádru: a) a = 4, b = 3, c = 7 cm, b) a = 12, b = 5, c = 2 m.

27. 9. VKO - příští hodina písemná práce (definice pojmů z hodiny)

27. 9. Z - Zjisti, co udává HDP a jaký HDB na jednoho obyvatele má: Česko, Slovensko, Rakousko, Polsko, Německo, Francie, Velká Británie, Řecko, Lichtejnštejnsko, Lucembursko, Nizozemí, Rusko, Ukrajina a ve světě USA, Čína, Japonsko, Vietnam, Indie, Austrálie, Egypt, Brazílie, Čad, Singapur, Afghánistán, Peru. Data seřaď podle velikosti sestupně do jedné tabulky, hvězdičkou označ evropské státy.

27.9. M - Spočítej objem a povrch krychle: a = 8 cm, kvádru: a = 5 m, b = 6 m, c = 8 m.

26.9. - v  učebně najdeš 2 online cvičení na procvičení hub. Udělej  a  pošli. Vyhledej na internetu obrázky smrže a ucháče, zjisti, která houba je jedovatá. Zapiš do sešitu. 

26. 9. M - strana 10, cvičení 8de do domácích sešitů; zájemci se přihlásí do soutěže "Logická olympiáda 2023" ( viz. www, je u toho nutný souhlas rodičů), na www je i přihlašovací formulář, přihlásit se lze nejpozději do 30.9.2023. Soutěž proběhne v jednom z říjnových týdnů.

25.9. - vyhledej v  osmisměrce alespoň 13 názvů hub, na internetu zjisti jejich druhové názvy

25. 9. AJ - voc. U3/D

25. 9. ČJ - učebnice str.9/cv.7 (vytvořit 3 sloupečky - podst. jména pomnožná, hromadná, látková) - na středu

25. 9. M - strana 10, cvičení 5bcdef

22.9. ICT:  Psaní: dvě řady (5.10.), Úprava textu (5.10.), Sokoban - rozcvička (do 5.10.), 

22. 9. AJ - Stupňování příd. jmen - test.

22. 9. M - Dokonči úkol z hodiny, opakuj převody jednotek: délka, plocha, objem, hmotnost.

21. 9. M - Spočítej př. 1cd / str. 9 a cv. 3 / str. 9.

20. 9. Z - dokonči mapu s koncentrací obyvatelstva

20. 9. M - aritmetika: strana 8, cvičení 8

20. 9. ČJ - dokončit určování mluvnických kategorií u 5 slov napsaných v tabulce v sešitě 

19. 9. M - učebnice aritmetiky, strana 8, cvičení 5cd, 6bd, 7a

18.9. - v  úterý písemka na jehličnany ( viz sešit  )

18. 9. M - strana 8 - příklad 1d,e,f a celý příklad 2

15. 9. AJ - voc. U3/A, B - test

15. 9. Z - Zjisti 4 nejvýznamnější světová náboženství a barevně zakresli do slepé mapy jejich rozšíření. Ke kterému světovému náboženství se převážně hlásí obyvatelé ČR?

15. 9. M - kapitola Uspořádání desetinných čísel: cv. 3 / str. 7, cv. 4 / str. 8.

14. 9. M - Dva parníky vyplouvají z jednoho přístaviště v 9:00 hodin. První se vrací zpět ze své okružní jízdy v 9:36 h, druhý se vrací ze své trasy v 9:48 h. V kolik hodin se oba parníky znovu setkají ve svém domovském přístavu?

14. 9. ČJ - určit slovní druhy u vět z nalepeného cvičení v sešitě

13. 9. M - 10bf/str7 + zopakuj si číselnou osu 

12. 9. D - dokončit otázky z papíru + naučit se na písemku (ve čtvrtek 14.9.)

12. 9. AJ - Zopakovat si slovíčka U3/A, B a stupňování sloves.

11. 9. M - Spočítej největší společný dělitel a nejmenší společný násobek čísel: a) 45 a 60, b) 48 a 72.

6.9. ČJ - Dokončit výzdobu 1. stránky (citát + obrázek) - sešit 444 








Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky